صفحه رسمی مای درس

اطلاع از آخرین تغییرات، جوایز و مسابقات مای درس
دنبال کردن
دانلود اپلیکیشن
اطلاعات

مصوبه جنجالی کنکور ابلاغ شد، حذف دروس عمومی و برگزاری آزمون سالی دوبار!!!

اخبار

♦️مصوبه جنجالی کنکور ابلاغ شد، حذف دروس عمومی و برگزاری آزمون سالی دوبار!!!

🔹ماده واحده «تکمیل و اصلاح موادی از سیاست‌ها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی (پس از پایان متوسطه) مصوب ۱۵ تیرماه ۱۴۰۰» از سوی رئیس جمهور ابلاغ شد.

🔹در این مصوبه آمده سهم نمره سابقه تحصیلی در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ فقط پایه دوازدهم به میزان ۴۰ درصد با تاثیر قطعی، سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ فقط پایه دوازدهم به میزان ۵۰ درصد با تاثیر قطعی، برای سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۵ فقط پایه یازدهم و دوازدهم به میزان ۶۰ درصد با تاثیر قطعی و برای سال تحصیلی ۱۴۰۵-۱۴۰۶ و بعد از آن پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم به میزان ۶۰ درصد با تاثیر قطعی در نمره کل نهایی خواهد بود.

🔹آزمون اختصاصی: آزمون سراسری از میان دروس تخصصی رشته­ های تحصیلی در سه سال آخر دوره دوم متوسطه در هر یک از گروه ­های آزمایشی است که براساس کتاب­ های درسی وزارت آموزش و پرورش، توسط سازمان برگزار می­ شود.

🔹نمره کل آزمون اختصاصی: نمره‌کل آزمون اختصاصی، میانگین وزنی نمرات تراز شده دروس تخصصی در هر گروه­ آزمایشی است. این آزمون برای پذیرش در سال تحصیلی 1402 و بعد از آن در هر سال دو بار برگزار و نتیجه آن حداکثر برای دو سال و صرفاً برای همان گروه آزمایشی متقاضی معتبر است.


chat_bubble_outline
نظرات
برای ارسال نظر، ابتدا وارد اکانت خود شوید.

اولین دیدگاه را ثبت کنید.